tisdag 25 augusti 2015

Lärum information

Lärum information
Hej föräldrar! Mitt namn är Patrik Henriksson, rektor på Västangårds skola.
På Onsdag den 2/9  kl. 18:30 har jag information om Lärum i Aulan.

Då visar jag de viktigaste funktionerna i Lärum och vad som kan vara bra att känna till som förälder. Du som inte tidigare fått information om Lärum eller om du av någon orsak missat tidigare information är varmt välkommen att närvara.
Har du inte möjlighet att närvara vid detta tillfälle hittar du bra information på Kommunens hemsida.
Där hittar du information om hur du loggar in och hur du hittar till de viktigaste funktionerna i systemet. Som vårdnadshavare kan man logga in i systemet via sitt personnr och ett bankid.
Ett tips är att använda sig av ett mobilt bankid. Detta underlättar inloggningen.
För oss är systemet nytt och det kan vara en del små inkörningsproblem nu i starten. Min förhoppning är att dessa störningar är ringa och inte skall vara allt för störande för er som användare av systemet.
Vi kommer att använda oss av Lärum för att rapportera närvaron för eleverna och detta betyder att ni gör sjukanmälan i systemet. Har ni frågor eller synpunkter på Lärum kan ni kontakata mig via mail, patrik.henriksson@umea.se.
Idag är frånvaro anmälan via sms igång, men detta kräver att ni har skrivit in era kontaktuppgifter i systemet (mobilnr.) för att det skall fungera

Varmt välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.